En vecka efter op...

Hej världen hoppas ni alla har det gott.
Här har det varit en jobbig vecka efter min operation, och jag måste nog säga, att jag fortfarande har väldigt jobbigt med värken.

Hade nog trott det skulle vara mindre ont, men även jag tänker inte på, att denna op var en stor operation med massor av nerver, som ska läka, o funka igen.
Jag har haft rejält ont i såren, men använder salva 3 ggr per dag, och Micke säger, att det ser bättre ut, så kanske även jag med tiden får mindre värk.
Just nu kan jag inte påstå, att jag tror på det, för jag har ont, ont, och mycket elände i samband med detta.

Sover ändå skapligt, och går på värktabletter, men då jag är så känslig för medicin, så är det alvedon som gäller, och vi vet väl alla, att den tabletten inte är vad man borde ha efter en stor op.

ronja har dessutom smyglöpt, så plötsligt stod vi bara där igår, och hon vill ha hane.
Vet inte hur allt blir med hennes ev parning denna gång, för jag tänker inte, och kan inte sätta mig i en bil för att åka och para henne.
I värsta fall får det vänta till nästa löp i så fall.

Stackars Tummen har det tufft nu, för han får verkligen inte vara ifred, utan damen påminner honom hela tiden om hur han ska göra, för att tillfredsställa henne i sin jakt på hanne.

Ja ja vi får se hur allt löser sig med detta.

Här har vi väldigt kallt idag 13 minus i morse, men just nu lite över 11 grader, så inget väder att längta ut i.

Vill tacka min granne för all hjälp för en vecka sedan, för jag blev både körd till op o även hämtad efteråt.

tänkte inatt när jag vaknade, att tiden går så fort redan en vecka sedan jag var så nervös, och orolig, och nu plötsligt är allt gjort.

Sedan är det krångel med insulin till min insulinpump också.
Hur kan man bara plötsligt ha slut på insulinet, och leveransproblem????
Hur ska man som beroende av insulin klara av detta, och hur kan man ens ha det problemet inom ett så viktigt område som insulinet ändå är för människan.
Här löste det sig med en ny sort vilket inte heller är bara helt lätt, för hur kommer det att visa sig i mina provsvar?
Altså jag lär börja på noll igen, och det borde inte behövas om allt funkade som det skulle.

I tisdags fyllde även Micke år, men pga mina problem, så har vi inte haft nåt kalas ännu, utan planerar det till lördag om allt går bra.

Han fick en munkjacka från Leksand då han håller på deras hockeylag.

Han blev jätteglad för jackan och den är verkligen snygg trots att det är Leksand.

Nu dags för lite frukost och försöka göra nåt av denna dag vilket inte är lätt när man inget får göra, men en bra bok kan vara ett alternativ.

Önskar er alla en fin helg som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0