Söndag 22 januari...

Hej igen tänkte uppdatera lite här på bloggen.
Har varit en frustrerande vecka.
Började med att min tid för linsbyte blev inställd, och jag fick ingen ny tid heller, så blev jobbigt hantera det då mina ögon ville ha nya linser, för dem var kladdiga, och jag hade haft linserna dem 21 dagar jag ska ha dem innan byte.

I torsdag ringde dem o jag fick äntligen en tid på fredagen, och blev så glad, för det.
Eftersom tiden var på fredag em, så mötte Micke mig utanför sjukhuset då han slutade jobba, så jag behövde inte utnyttja leds denna gång.

Jag försökte också få lite hum om när min op kan tänkas bli, men det jag fick veta var, att jag stod på en väntelista, och att det blir en torsdag.
Idag känns det som om jag kunnat göra op nu nu direkt, för värken är enorm, och jag testar ta en Alvedon även idag, för ibland kan det trubba av den värsta smärtan, men ändå är det hopplöst jobbig värk.

Veckan har varit ganska kall, men även någon plusgrad, så det hoppar och far, och blir inte någon direkt vinter här i Gävle.
Snön är knappt så den täcker marken, men okej för min del så får det gärna vara så, men tänker på alla barn, som kanske inte kan göra sina aktiviteter som kräver snö.

Denna vecka ser lugn ut ännu, men min mor ska till sjukhus på besök på tisdag så jag hoppas det ska gå fint för henne också.

Hundarna mår fint, lever rövare, så fort dem kan, eller rättare sagt så fort ronja får fart på Tummen.

Om ca en månad så ska vår prinsessa löpa, och jag har ännu inte bestämt hane, men har fin hjälp omkring mig, så det ska säkert lösa sig också.

Funderar också på en sak.
Det är inte många år sedan en man sa att man visar för lite sport på tvn, och att dem borde tänka på dem sportintresserade också, men nu har dem banne mig rättat till det, för är sport sport hela helger från em till kvällen, och det skidor, handboll, skytte ja allt.

Nu dags för en dusch, o sedan tänka över vad vi ska äta idag, och igår åt vi en Västerbottenpaj, men aldrig mer, för vi är så däckade i våra magar idag.
Gott ja jättegott, men nu vill jag inte känna lukten av ost, då blir det kaos i mig.

Önskar er en fin söndag och en fin ny start på denna vecka.
Love Rose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0