8 maj 2012...

God förmiddag nu dags för lite bloggande, som tyvärr blivit åsidosatt senaste tiden, och det är pga en massa saker.

Min mamma opererades den 12 april i Uppsala, och allt gick väl ganska bra, utom att hon blev hemskt förvirrad några dagar efter op.
Hon kom hem 5 dagar efter op, men kände sig inte alls bra.

Den 30 april åkte hon till hc i tron om att hon hade en urinvägsinfektion, men de visade sig, att hon blev skickad till akuten, och sedan blev inlagd för utredning.

Idag är hon hemma mår bättre o har fått medicin som hjälpte bra.

Sedan har Micke fullt upp med pollen denna vår, och jag har nog aldrig sett honom så svårt drabbad som i år.
Idag har läkaren ringt så nu kommer mer medicin att sättas in bl a cortison vid behov.

Sedan planerar jag inför min födelsedag på lördag, och det är lite att stå i även där.
Har beställt smörgåstårtor, och även bakat lite.

Våra små raringar ronja, och Tummen mår jättefint, och har nu börjat vara ute mycket mer på vår tomt, och Tummen är så gullig, för han älskar solen, och flyttar sig med solen hela dagen ända till han ligger vid staketet och solar.
Ronja är mer bakom mig mest hela tiden, men hon älskar också att vara ute, och kolla in världen.
Denna årstid är så härlig för våra små, som verkligen behöver detta efter en lång vinter.

Annars går livet sin gilla gång här i Gävle, och i familjen.

Allt går ganska bra efter min op den 2 feb, och det är inte klokt så tiden rusat på efter den.

Nu ska jag ha lite återbesök, och även tiden nu fram till sep räknas som rehab för mig.

Tycker ändå att allt går ganska bra, men det har att göra med hur man vänjer sig, och självklart hur man accepterar saker.

Jag hade väl egentligen inget val, men som sagt det mesta går bra.

Nu väntar jag på Ronjas löp i slutet av juni, och i början av juli blir det en parning på tjejen.

Hoppas allt ska gå bra, och längtar så efter små tassar som trippar på golvet.

Nu önskar jag er alla en fin dag, och glöm aldrig bort våra fyrbenta, som också har rätten, att må bra, och tänk på, att inte lämna dem i varma bilar, för det går fort för en liten hund, att bli dåligt i en het bil.
gör som oss ha alltid vattenflaskan med er åt hundarna.

Love Rose
Kennel Curly cutie's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0