Regn var är sommaren 31 maj..

Då var det dags för lite om oss o vårt liv igen.
Några rader om hur allt har varit och är.

Var ett tag sedan jag bloggade nu, men jag mår tyvärr inte så bra just nu.
Har åkt på någon typ av deprition, som alltid denna årstid, och jag fattar inte varför.
Kanske är det sommaren, som kommer, och kraven växer i mig.
Hoppas på en parning denna sommar på Ronja, och jag tror det blir sista kullen på henne då hon haft 2 förut, men vem vet.
Målet är nog, att ev spara en tik om det blir någon alternativt köpa in en tik till i familjen.

Kullar är underbart, men vill säga, att i första hand vill vi ha våra små hundar som sällskap, och som vi ska leva med i familjen.
Jag kan inte säga om vi vill ha massor av kullar, eller ens kommer, att skaffa det, för det måste kännas rätt, och rätt för tiden spelar också roll då jag behöver viss hjälp.

Nu har vi en sommar och semester, som gör att det skulle lämpa sig bra med en liten kull, och små tassar på golvet här hemma, som förgyller vår tillvaro ändå mer.

Vi får se kommer med mer info längre fram.

Här har livet gått som vanligt annars, och efter min födelsedag har tiden bara rusat på.
Mikael har haft jättejobbigt med sin allergi mot pollen, och fått skaffa massor med mediciner, och kanske är pollen värre än på många år, för så ser det ut på honom.

Har varit mors dag också, och vi tog en promenad ner till min mor med våra småttingar och vädret var makalöst vackert, men inte för varmt, så det gick bra, och tar man vatten med åt dem små så ordnar det mesta sig.

Köpte ett par byxor åt min mamma som hon önskat sig o velat vi skulle handlat åt henne, men då valde jag, att ge henne dem på mors dag.

Jag tycker nog att man ska komma ihåg sina nära o kära utan vissa dagar på året, och en liten uppskattning kan betyda så mycket när man minst anar.

Min dotter o jag var ut på fredagen inna, och jag fick så fin em med henne, och det slutade med snygga pallådor, som vi planterat jordgubbar, tomater, smultron o lite blommor i så nu hoppas vi på en skaplig skörd.

Just nu regnar det i Gävle och man blir inte direkt så glad av detta väder, men får lite mer gjort inne istället.
Ska fixa lite mat snart till middagen idag när mannen dyker upp efter jobbet.
Sedan ska här trimmas tassar, och nos på dem små.
Den 19 juni ska jag ner till bästa trimmet och få vovvarna klippt inför sommaren.

Ja som sagt allt går som vanligt här, och jag önskar er en fin helg, och hoppas ert väder blir bättre än vårt.

Love R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0